Tag Archive | "Skriv for sosiale medier"

Tags: , , , , , ,

3 måter å øke lesertallet på bloggen din, skriv for sosiale medier ikke søkemotorene


Det skitneste ord i mitt vokabular når det plasseres i en bestemt rekkefølge er som følger: Søkemotoroptimalisering. Det er ikke det at jeg mener at SEO er skittent, men snarere det faktum at å komme seg opp til toppen av søkesidene i en verden der det er bokstavelig talt millioner av blogger er ikke så enkelt som det var før. Av den grunn alene prøver jeg å skrive det meste av innholdet mitt i disse dager med en vekt på å skape reaksjoner på sosiale medier.

For å oppnå målet mitt er det flere viktige aspekter av mitt innhold som jeg prøver å fokusere på.

1. Spør Spørsmål på slutten av innleggene dine

Dette kan virke som en no brainer, men mange mennesker mislykkes i å stille spørsmål i slutten av et blogginnlegg. Som en blogger ønsker jeg gjerne å høre synspunktene til leseren. Ved å stille et spørsmål får jeg et forhold til hver leser som betyr at de er mer sannsynlig at han eller hun deler sine tanker via Twitter, Facebook og andre sosiale medier for å se hva venner og bekjente mener om dette.

2. La noe allerede være bestemt

Jeg vil ikke svare på alle spørsmålene på forsiden av nettsiden min, ofte forsøker jeg å lage innleggene mine med ubesvarte spørsmål. I denne artikkelen, kunne jeg bruke 24 timer til å komme med 100 måter til å øke antall lesere ved å skape reaksjoner, men jeg kan like gjerne gi mine beste ideer og deretter la mine lesere komme med sine forslag i kommentarfeltet. Noe som kan være lurt for å øke antall kommentarer på nettsiden din er å implementere Facebook Comments. Dette gjør at sannsynligheten for at folk kommenterer blir større, ettersom at de trenger bare å logge inn med sin Facebook-konto. Jeg liker også å Tweete om innleggene jeg har skrevet med beskrivende titler som kan åpne opp off-site samtaler selv før min artikkel er publisert. Dette kan skape blest på de sosiale mediene, og det kan dra massevis av trafikk til din nettside.

3. Integrere sosiale medier på nettsiden din, og link til dem i artikkelen.

Har du lagt merke til antallet nyhetsartikler og blogginnlegg som nå sier «Se hvem som har tvitret om dette»?. Det kan være lurt at når noen re-tweeter ditt innlegg at du lenker direkte til profilen til den personen som gjorde det. Jeg gir en lenke av to grunner, den første grunnen er at personen som legger ut saken din på Twitter eller Facebook allerede bruker disse tjenestene. For det andre har jeg oppdaget gjennom min egen forskning at mine lesere er mer sannsynlig til å engasjere seg på sosiale medier når jeg viser dem at jeg bruker disse tjenestene på en jevnlig basis. Selv om denne metoden ikke er en sikker metode å få flere lesere til bloggen sin, så gir det deg en god mulighet. Leserne dine får også ta del i diskusjonen, og det kan virke positivt for folk flest.

Det er mange måter en forfatter kan engasjere leserne sine, jeg ville aldri fortelle noen at de skal droppe SEO, men jeg vil si at å utvikle en trofast leserkrets som vil engasjere seg med nettstedet ditt selv etter at de forlater din nettside er den beste måten å skaffe faste lesere til din blogg eller nettside. Det kan også være smart å følge folk du vet leser bloggen din på Twitter. Det kan gi dem en følelse av at de tar del i din nettside eller blogg.

Posted in SøkemotoroptimaliseringComments (5)