Tag Archive | "10 tips for profesjonell blogging"

Tags: , , , , , , ,

10 tips for profesjonell blogging


Blogging er et personlig publiseringssystem som gjør at en person kan skrive og publisere sitt eget innhold uten problemer. Det kan også være navngitt som online dagbøker. Blogger i dag brukes også til å fremme næringslivet også, og blogger for å fremme enhver bedrift betegnes som en profesjonell blogg. Blogger trekker alltid mer trafikk i forhold til andre portaler på nettet og disse foretrekkes også av søkemotorene.

Sosiale nettverk sammen med andre online verktøy imøtekommer bloggere direkte og gir et middel for økt synlighet for bloggen din. Blogging er ikke en enkel jobb, spesielt for de som ikke kan foreta en forpliktelse over tid for en langsiktig sak. I dag har nesten alle enkel tilgang til bloggnettsteder som for eksempel Blogger, posterous eller Tumblr. I et slikt scenario, kan det å få god trafikk til bloggen din og gjøre den populær være en vanskelig oppgave. Dette bør du tenke på i det hele tatt før du starter med blogging for å markedsføre din bedrift. Hvis du ønsker å bruke blogging som markedsføringsverktøy for din bedrift, ville vellykkede gründere anbefale følgende metoder for effektiv blogging.

1. Skaff deg ekspertise innenfor et felt eller segment

Bruk bloggen til å bli en ekspert på ditt felt. Når du oppdaterer om selskapet ditt kan du også skrive interessante happenings i bransjen. Dette vil få andre til å føle at du er en ressurs innenfor ditt felt. Du bør legge til innhold som har kvalitet, slik at leserne finner bloggen din interessant å lese.

2. Skriv innhold med verdi

Siden det er en verden av forskjellige type blogger, bør du unngå å sløse både deg og dine leseres tid. Men du bør skrive ting som gir verdi ved å lære, inspirere og gi informasjon til leserne. Du kan holde leserne engasjert ved å skrive virkelige historier fra livet ditt.

3. Gjør blogging til en satsing

Blogging krever kontinuerlig, hardt arbeid for å utvikle lesermassen din over en periode. Det beste du kan gjøre er å skrive gjesteinnlegg eller gjesteblogger i blogger som allerede er godt i gang. Det er mange norske bloggere som tar i mot gjesteinnlegg, og det kan gi deg mer trafikk til din nettside.

4. Forstå leserens lojalitet

En vellykket og populær blogg kan ikke skapes over natten. Du kan ikke sammenligne lojale leserne til tilfeldige treff. Det tar tid og krefter på å bygge opp lojale lesere. Du må tilby godt innhold ved å ha en balanse mellom innsikt i selskapet og din personlighet.

5. Del innleggene dine hele tiden

Du må lage unikt innhold som deles når du legger det ut. Del innhold med nettverket ditt, fordi det gir deg mer trafikk, samt at det kan skape blest på sosiale medier. Det er en god ide å alltid legge ut innleggene på Facebook og Twitter.

6. Vis litt lidenskap og kjærlighet til leserne

Alle kan lage en blogg, men det tar mer enn det å bli en god blogger og å nyte fordelene av det å blogge for din bedrift. Du kan utvikle en lojal lesere ved å lage informative og gripe tak i innlegg basert på bestemt statistikk og erfaringer du har fra før av. Det er også svært viktig at du viser takknemlighet for kommentarer fra leserne. Det er viktig at du svarer folk som kommenterer på nettsiden din.

7. Løs lesernes problemer

De fleste av selskapene prøver å opprette en blogg, slik at den kan markedsføre sine produkter. Men fokuset bør heller være på å løse problemene til leserne dine. Du kan komme opp med de spørsmålene publikum ønsker besvart eller du kan selv spørre dem. Det er viktig at du tar opp ting som leserne kan ha vanskeligheter med å forstå.

8. Unngå å starte en blogg, men skriv for andre blogger

I tilfelle du ikke har engasjement for å utvikle en blogg med god kvalitet, så det er best at du ikke starter den. Men du kan bygge gode relasjoner med andre bloggere fra din bransje. Du kan skrive blogginnlegg for dem, noe som kan peke tilbake til nettstedet ditt.

9. Lær om publikum

Innholdet på bloggen din bør bare være fokusert på å tiltale dine potensielle og eksisterende kunder. Dette ville kreve at du tenker på hva de ønsker å lese og innholdet bør være basert på å imøtekomme deres krav.

10. Hold deg til 2-månedersregelen

Det er ingen suksess over natten i blogging. Den mest vanskelig tid med blogging er de første 2 månedene. I denne perioden vil du finne ut at ingen leser bloggen din. Du må holde fokus og være konsekvent på emnet de første 2 månedene, hvis du vil at bloggen skal bli vellykket.

Posted in Tjene Penger OnlineComments (3)